tisdag 10 augusti 2010

Ut i svampskogen.

Jag ska till en av mina öar. Vädret ska väl inte vara strålande (men jag hoppas på några dopp ändå) så det får nog bli skogen för hela slanten. När jag var vid Nämforsen såg jag att den svarta trumpetsvampen kommit upp där. Kanske kanske finns den på mitt hemliga ställe på ön redan. Om inte annat finns det väl kantareller nu?

Jag skulle önska att jag kände en trevlig kvinna att ta med ut i skogen. Som liksom jag njuter av att dricka kaffe från termos och äta mackor på en sten bland blåbärsris och granar. Som tycker om naturen, som jag gör. Som spanar mot skyn när man hör ormvråkens skri. Som lystrar efter spillkråkan när den dundrar mot tallens stam. Som har tålamodet att kräla runt bland eklöven och plocka de svarta små trumpeterna. Sen sitter vi mitt emot varandra runt trädgårdsbordet, med fotogenlyktan tänd och barr i stövlarna och rensar skörden. När vi är klara tar vi handdukarna med oss och springer ner och badar av oss barr och fästingar.

Jag vill kyssa dig i den där ekbacken.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivet :-)

Lie down in the light sa...

Tack! :D

Anonym sa...

Meeen, här har du mig, så vad väntar du på...!? Men inga myggor, tack, lova. :))
Pling-plong.

Lie down in the light sa...

Välkommen. :D Vi får använda myggmedel!

Destroying Angel sa...

Du pling-plong. Ta en kö-lapp vettja!

Lie down in the light sa...

Haha.. :D

Sara sa...

Det är ju jag ju.

Liedowninthelight sa...

Komsi komsi.