torsdag 8 juli 2010

En slags längtan.

Len hud under trevande händer. Darrande läppar som söker varandra. Mjukt möter mjukt. Skälvande små läten som berättar att det här, det har vi längtat efter. Omslingrande heta närhet, vad jag vill ha dig. Svettiga timmar sammanflätade på snurriga lakan. Njutandes varandras åtrå. Jag vill se på dig. Se hur det jag gör med dig gör dig galen. Se hur du rodnar runt munnen av hungriga kyssar. Hur blodet strömmar närmare mig. Ut i alla delar av dig som jag berör. Vi ska le och skratta och förena våra blickar så vi ser rakt in till varandra. Jag vill se din hud knottras under mina fjäderlätta fingrar. Långsamt vill jag smaka på dig. Din sötma. Din sälta. Din varma andedräkt. Jag ska se på dig när du somnar efteråt och tänka: Vi fick varandra.

Nu vill jag att du uppenbarar dig, ljuvliga kvinna jag inte kan säga nej till. Vem är du?

4 kommentarer:

Linnea sa...

Fint. =)

Lie down in the light sa...

Tack så mycket!

förlorad sa...

Ditt inlägg får mig att tänka på Edith Södergrans dikt "Dagen svalnar..."

"Du sökte en blomma, och fann en frukt. Du sökte en källa, och fann ett hav. Du sökte en kvinna, och fann en själ - du är besviken."

Lie down in the light sa...

Förlorad - Vackert... och vemodigt.